Omgaan met emoties

"Paal en perk aan de grote mond!"
Dreigende opstootjes, irritatie, verdriet, angst, intimidatie. Meer en meer krijgen diverse beroepsgroepen te maken met emotionele reacties van klanten. Gevoelens van onvermogen in het hanteren daarvan belemmeren ons functioneren. Krijgen die gevoelens de overhand, dan verdwijnt ons werkplezier, vermindert onze prestatie en wordt de kans op ziekteverzuim groter. In woord en daad paal en perk stellen aan de grote mond? Dan is hier jouw kans!

Doelgroep
Medewerkers die via hun functie direct contact hebben met het algemene publiek of met klanten. Vooral medewerkers die in hun dagelijks werk worden geconfronteerd met emotioneel gedrag en medewerkers die verwachten in de toekomst ermee in aanraking te komen.

Resultaat
Na de training herken je de verschillende emoties en jouw persoonlijke stijl in het ombuigen daarvan. Je bent jezelf bewust van het beïnvloedingsgedrag van klanten en hoe je dat kunt hanteren in jouw werksituatie.

Inhoud

  • communicatiewetmatigheden;
  • interventietechnieken in communicatie;
  • contact maken met de klant;
  • emotionele beïnvloeding van de klant;
  • gedrag roept gedrag op;
  • het brengen van slecht nieuws;
  • oefenen in het ombuigen van emotioneel gedrag;
  • opstellen van een persoonlijk actieplan.

Methoden en werkvormen

  • onderwijsleergesprek;
  • gestructureerde discussie;
  • oefeningen en praktijkopdrachten;
  • gevarieerd programma;
  • rollenspellen;
  • verhouding theorie - praktijk: 30-70.

Indiduele intake
In een persoonlijk gesprek maak je kennis met de trainer en stem je samen de leervragen voor de (individuele) training af.

Aantal trainingsdagen
Wij adviseren hiervoor 2 trainingsdagen.

Coachingsgesprek
Na de training vindt een afrondend gesprek plaats, waarbij de transfer naar de praktijk centraal staat.

Ben je geïnteresseerd in een maatwerktraining omgaan met emoties? Neem dan persoonlijk contact op of vul het contactformulier in.