Skip to main content

Feedback geven en ontvangen

Vind je het lastig om jouw collega aan te spreken op zijn hinderlijk gedrag? Ben je jezelf wel bewust hoe je overkomt op andere mensen? Hoe is de openheid binnen jouw organisatie? In deze training leer je op een krachtige en constructieve manier feedback geven en ontvangen. Je krijgt inzicht in het effect van jouw gedrag en manier van communiceren. Je kunt beter omgaan met weerstand en ontdekt hoe je zaken bespreekbaar maakt, zodat jouw samenwerking verbetert.

Doelgroep

Iedereen die feedback als 'ontwikkelinstrument' wil leren inzetten.

Resultaat

Na de training ben je in staat om op een constructieve manier anderen aan te spreken op ongewenst gedrag. Je weet wat het effect is van een compliment en hoe je die kunt geven en ontvangen.

Inhoud

  • Wat is feedback?
  • Wat zijn de feedbackregels?
  • Hoe geef je constructief kritiek?
  • Hoe ga je om met weerstand?
  • Hoe geef je een compliment?
  • Hoe neem je een compliment aan?
  • Opstellen van een persoonlijk actieplan.

Methoden en werkvormen

  • Onderwijsleergesprek;
  • Gestructureerde discussie;
  • Ervaringsgerichte oefeningen;
  • Rollenspellen;
  • Gevarieerd programma;
  • Verhouding theorie - praktijk: 20-80.

Aantal trainingsdagen

Wij adviseren hiervoor een trainingsdag.

Contact

Ben je geïnteresseerd in een maatwerktraining feedback geven en ontvangen? Neem dan persoonlijk contact op of vul het contactformulier in.